martes, 4 de noviembre de 2014

Analitzant el procés del practicum



Avui mentre revisava tot el treball fet fins al moment, des de que vaig començar al pràcticum I he pogut veure l’evolució que està prenent la intervenció psicopedagògica des de que vaig començar a analitzar el context on hem trobava.

Així, en un principi podia distingir 4 actors al centre:

- La directora i logopeda del centre

- La psicòloga.

- Els/les mestres.

- La psicopedagoga.

Ara, el projecte/intervenció que poso en marxa es concreta en les reeducacions, i per tant, a complir, concretament, algunes de les finalitats del psicopedagog del centre:




En la fase actual del projecte podem distingir 2 actors:

Actors
Modalitat d’intervenció
Indicadors de canvi
Psicopedagoga del centre
Acció 1: Entrevista per extreure informació sobre els subjectes.
Acció 2:Proposta de material elaborat.
Acció 3: Aplicació del material
Acció 1: Determinació dels subjectes amb els quals s’aplicarà el material i informació sobre el seu diagnòstic i evolució
Acció 2: Acceptació del material elaborat
Acció 3: Supervisió de la posada en pràctica.
Subjectes
Acció 1: Observació Oberta per tal de extreure informació sobre interessos i motivacions.
Acció 2: Aplicació del material
Acció 1: Predisposició a l’ús de noves iniciatives i interacció sense inconvenient.
Acció 2: Acceptació del material.



Considero que per dur a terme una intervenció és important conèixer molt bé el context com també enregistrar els passos que es van donant. Com s’exposa a “La pràctica psicopedagògica en l’educació formal” (2004) i en “La pràctica psicopedagògica en l’educació no formal” (2004), com ha psicopedagogs em de tenir present que els actors no sempre tindran el mateix punt de vista o versió i cal que tots arribin a una conciliació per poder treballar plegats i posar solució. Si bé es cert que hi ha moltes perspectives o definicions del què pot ser un problema, i que potser en el meu cas aquest concepte no seria el més idoni. Ara bé, com a psicopedagoga el que pretenc és millorar i ajudar a superar dificultats als subjectes del centre però sense la col·laboració dels dos actors implicats seria impossible. En aquest sentit considero que queda clar el model col·laboratiu del qual soc partidària com també la perspectiva sistèmica en la qual em recolzo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario