miércoles, 29 de octubre de 2014

Començant la fase 3



El primer recurs que he posat en pràctica s’anomena “cerca la paraula” Aquest està format per una sèrie de targetes dins de les quals hi ha un llistat de paraules. El subjecte ha d’identificar la paraula que no es repeteix a cada llistat, amb la dificultat afegida de que aquestes estan escrites en 2 colors diferents, per la qual cosa cal que aquest sàpiga escollir els estímuls necessaris. 


Tenint en compte que es tracta d’alumnat de parla castellana que durant les reeducacions se sent més còmode utilitzant el castellà, he decidit que les paraules utilitzades siguin en aquesta llengua.

Les targetes es classifiquen en 5 nivells de dificultat graduals.



El que es pretén és que donat un temps determinat (1 minut) el subjecte identifiqui el màxim de paraules.

L’objectiu d’aquest material és principalment treballar la MCT , com també avaluar la rapidesa i eficàcia .


En aquest sentit considero rellevant fer menció de De la Fuente i Ponsada, els quals afirmen “Els processos de memòria no operen aïlladament sinó en continua interacció amb processos perceptius, atencionals i lingüístics”. Per tant, serà rellevant posar en pràctica l’atenció focalitzada (en 1 estímul concret) i selectiva per evitar que els colors o altres estímuls contextuals afectin la realització de l’activitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario