lunes, 17 de noviembre de 2014

Què fer abans d'aplicar una activitat?

Durant els darrers dies he estat aplicant els materials elaborats i cercats amb els subjectes. La veritat és que tot plegat m’ha fet pensar en la importància d’establir a les pautes de cada joc uns graus d’ajuda o pautes a seguir abans de començar.
En principi tots els materials que he aplicat són per aplicar-los individualment amb els subjectes. Tenint en compte que es tracta de alumnes en molts casos amb inseguretats, pors a l’equivocació, etc; crec que seria adequat determinar una sèrie de pautes per anticipar-nos com a psicopedagogs i que l’activitat sigui efectiva. En aquest sentit he volgut recuperar alguns aspectes tractats a l’assignatura Diagnòstic en Educació.

Així, he cregut que seria interessant:
- Seure al costat del alumne en silenci per ajudar a que es concentri.
- Explicar els motius pels quals s’està realitzant aquesta activitat, ja que d’aquesta manera es familiaritzarà amb els objectius que es persegueixen establint una relació més positiva amb els continguts i participarà activament en la tasca.
- Presentar la tasca que realitzarem intentant establir un vincle amb les experiències/interessos de l’alumne, ja que la familiarització l’ajudarà a sentir-se segur i facilitarà la seva resolució
- Mantenir una actitud d'escolta i receptiva. Transmetre que “som allà” per escoltar allò que l’alumne ens vulgui comunicar.
- Ajudar-lo a verbalitzar aspectes del procés que s’està seguint, si cal.
- Evitar correccions directes (“no es diu així” o “no així no es fa”) i reformular el llenguatge del nen de manera natural, donant -li el model correcte o facilitar exemples que l’ajudin a comprendre.
- Si no se’n ensurt es pot escurçar l’activitat deixant cabuda als nivells més senzills.
- Un cop acabada l’activitat es donarà la oportunitat repassar l’activitat amb l’objectiu de corregir possibles  errors.


En aquest sentit considero que a l’hora de plantejar un material i aplicar-lo és molt important la preparació prèvia de l’activitat com també del entorn on es realitzarà. És important que el context afavoreixi la concentració i tenint en compte les característiques dels alumnes també la iniciativa, seguretat... és a dir, que vegin l’activitat dins del d’un marc de benestar i diversió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario