Durant els darrers
dies he estat aplicant els materials elaborats i cercats amb els subjectes. La
veritat és que tot plegat m’ha fet pensar en la importància d’establir a les
pautes de cada joc uns graus d’ajuda o pautes a seguir abans de començar.
En principi tots
els materials que he aplicat són per aplicar-los individualment amb els
subjectes. Tenint en compte que es tracta de alumnes en molts casos amb
inseguretats, pors a l’equivocació, etc; crec que seria adequat determinar una
sèrie de pautes per anticipar-nos com a psicopedagogs i que l’activitat sigui
efectiva. En aquest sentit he volgut recuperar alguns aspectes tractats a l’assignatura
Diagnòstic en Educació.
Així, he cregut
que seria interessant:
- Seure al costat
del alumne en silenci per ajudar a que es concentri.
- Explicar els
motius pels quals s’està realitzant aquesta activitat, ja que d’aquesta manera
es familiaritzarà amb els objectius que es persegueixen establint una relació
més positiva amb els continguts i participarà activament en la tasca.
- Presentar la
tasca que realitzarem intentant establir un vincle amb les
experiències/interessos de l’alumne, ja que la familiarització l’ajudarà a
sentir-se segur i facilitarà la seva resolució
- Mantenir una
actitud d'escolta i receptiva. Transmetre que “som allà” per escoltar allò que
l’alumne ens vulgui comunicar.
- Ajudar-lo a
verbalitzar aspectes del procés que s’està seguint, si cal.
- Evitar
correccions directes (“no es diu així” o “no així no es fa”) i reformular el
llenguatge del nen de manera natural, donant -li el model correcte o facilitar
exemples que l’ajudin a comprendre.
- Si no se’n
ensurt es pot escurçar l’activitat deixant cabuda als nivells més senzills.
- Un cop acabada
l’activitat es donarà la oportunitat repassar l’activitat amb l’objectiu de
corregir possibles errors.
En aquest sentit
considero que a l’hora de plantejar un material i aplicar-lo és molt important
la preparació prèvia de l’activitat com també del entorn on es realitzarà. És
important que el context afavoreixi la concentració i tenint en compte les
característiques dels alumnes també la iniciativa, seguretat... és a dir, que
vegin l’activitat dins del d’un marc de benestar i diversió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario