Avui he tingut una
reunió amb un pare del centre, la seva filla fa tres hores de reforç a la setmana
i una de reeducació. Aquesta presenta TDA fa 6é de primària i es va
diagnosticar a mitjans del curs passat. El pare es mostra preocupat perquè la
seva filla presenta unes notes de “Bé” i desprès de tots aquests mesos esperava
més. Davant d’aquesta situació i l’avaluació realitzada per la tutora de l’escola
la psicopedagoga es mostra comprensiva però també demana al pare una mica de
reforç positiu a la seva filla. Aquest contesta que tant a l’escola com a casa
creuen que el que li falta són motivacions i que creu que podria fer més per
avançar però es troba perdut. Finalment, han decidit que el proper dia portarà
un llistat d’objectius que ha d’elaborar amb la seva filla per tal de
organitzar-los i anar treballant-los poc a poc.
En aquest sentit,
crec que és important que el psicopedagog:
- Es mostri
comprensiu.
- Empatitzi amb
els pares.
- Descrigui la
realitat.
- Ajudi a buscar
resposta a les famílies fent ús dels recursos que ells mateixos disposen.
- Evitar que la
seva imatge es converteixi en un solucionador de problemes.
Pel que fa a les
motivacions he cercat informació al respecte. Una de les pàgines que m’ha
semblat més descriptives ha estat Psicodiagnosis en la qual s’exposen
estratègies per motivar als alumnes tant si son petits com adolescents i s’expliquen
amb claredat els termes que cal tenir presents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario