Un altre dels
aspectes que constitueixen la primera fase d’aquest projecte és la recollida d’informació
en quant als materials i els interessos dels alumnes.
Tal com defensa
la teoria constructivista és important partir dels interessos dels alumnes amb
l’objectiu de promoure un aprenentatge significatiu. A més, De la Fuente (2008)
exposa que el significat de la informació és un dels elements que incideix en
la memòria, punt central de la intervenció que es planteja.
En el cas que ens
ocupa he realitzat una observació interna en la qual he pogut distingir
diversos interessos entre els subjectes, alguns comuns segons el sexe o la
franja d’edat.
En general tots
coincideixen en el gust pels jocs de taula, lúdics, manipulatius i també en
suport TIC. En quant a la temàtica destaca l’esport i els animals entre el sexe
masculí, i els contes i fantasies entre el sexe femení.
Pel que fa al
material que s’ofereix al centre, generalment es tracta de material en suport
paper i en blanc i negre. Un material que a primera vista no sempre resulta atractiu.
Reflexió: Així doncs, tenint en compte totes les
dades exposades anteriorment, caldrà dissenyar i cercar material en diferents
formats (paper, Tic, manipulatiu) que tingui com a punt de partida diverses
temàtiques i sobretot que ens permeti desenvolupar els objectius exposats
inicialment.
Tal com exposa
Ravitch(1994) “les possibilitats
educatives de les noves tecnologies són gairebé il·limitades”, per tant cal
aprofitar-les. Tanmateix, aquest fet no vol dir que hagin de ser les úniques
per aquest motiu és important que es desenvolupin altres tipologies que també
ens ajudin a atendre als alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario