jueves, 16 de octubre de 2014

Recollint informació: materials i interesos



Un altre dels aspectes que constitueixen la primera fase d’aquest projecte és la recollida d’informació en quant als materials i els interessos dels alumnes.
Tal com defensa la teoria constructivista és important partir dels interessos dels alumnes amb l’objectiu de promoure un aprenentatge significatiu. A més, De la Fuente (2008) exposa que el significat de la informació és un dels elements que incideix en la memòria, punt central de la intervenció que es planteja.
En el cas que ens ocupa he realitzat una observació interna en la qual he pogut distingir diversos interessos entre els subjectes, alguns comuns segons el sexe o la franja d’edat.
En general tots coincideixen en el gust pels jocs de taula, lúdics, manipulatius i també en suport TIC. En quant a la temàtica destaca l’esport i els animals entre el sexe masculí, i els contes i fantasies entre el sexe femení.
Pel que fa al material que s’ofereix al centre, generalment es tracta de material en suport paper i en blanc i negre. Un material que a primera vista no sempre resulta atractiu.

Reflexió: Així doncs, tenint en compte totes les dades exposades anteriorment, caldrà dissenyar i cercar material en diferents formats (paper, Tic, manipulatiu) que tingui com a punt de partida diverses temàtiques i sobretot que ens permeti desenvolupar els objectius exposats inicialment.
Tal com exposa Ravitch(1994) “les possibilitats educatives de les noves tecnologies són gairebé il·limitades”, per tant cal aprofitar-les. Tanmateix, aquest fet no vol dir que hagin de ser les úniques per aquest motiu és important que es desenvolupin altres tipologies que també ens ajudin a atendre als alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario